Wat moet er nou allemaal op mijn website komen: deel 4 van 4.

Hier vind je deel 1, deel 2 en deel 3.

Vandaag krijg je antwoord op de 4e meest gestelde vraag.

Wat moet er nou allemaal op mijn website komen? En hoe doe ik dat? Want ja, het is best wel wat werk om alles op te schrijven en te bedenken. Is daar niet een makkelijkere of snellere manier voor?

Tja, wat moet ik zeggen?

Want, wie deze vraag nu nog aan mij stelt heeft écht zitten maffen.

Klinkt wel een beetje onaardig zo op papier — klinkt aardiger in mijn hoofd — maar het is wél zo. Want weet je, als je op mijn lijst staat en je hebt mijn mails gelezen of je leest mijn blogs of luistert naar mijn podcast dan wéét je dat ik op één ding HAMER en dat is:

“Maak een PLAN voor je website en SCHRIJF je website teksten vóórdat je je website gaat bouwen.”

Ik gooi je er bijna dood mee! Niet alleen met de woorden maar ook met de oplossing!

Waarom?

Nou, linksom of rechtsom heb je een Website Plan én Website Content nodig.

Punt. Het is niet anders.

Je kunt namelijk wel een website opzetten maar dan ben je er nog niet. Je moet weten wat er op je website moet komen te staan en je hebt daar ook nog eens goede content voor nodig.

Want zonder content is er niks, kun je niks en heb je dus ook geen website.

En ja, website teksten schrijven is een enorme klus. Met de nadruk op ENORM!

Het is niet iets wat je er in een half uurtje uit knalt. Sterker nog, het is iets waar je je gehele ondernemerschap aan zal blijven werken — of je het nou leuk vindt of niet.

Want website teksten zijn nooit ‘klaar’.

Een website is zelfs nooit ‘klaar’.

Dat kan ook niet en dat hoeft ook niet.

Een website groeit namelijk gezellig met ons mee, met ons als persoon en met ons ondernemerschap. Zo gaat dat ook met de teksten. Die groeien ook gezellig met ons mee.

En dat is ook het mooie ervan.

En daarom blijven we er aan werken.

Elke keer als we groeien verbeteren we de content een beetje — zodat het net even wat beter aansluit bij ons ondernemerschap en bij wat we doen.

Maar die website teksten komen er niet vanzelf. Daar zal je mee moeten beginnen. En of je nou net begint als ondernemer of doorwintert bent…

…je teksten moeten érgens over gaan.

We mogen nooit vergeten dat bezoekers blanco op onze website komen en dat ze echt niet weten wie we zijn:

  • ze hebben ons nog nooit gezien
  • ze hebben ons nog nooit gehoord
  • ze hebben geen flauw idee of hetgeen wat wij aanbieden wel goed is

Wat ze wél weten is dat ze een probleem hebben.

En ze zijn op zoek naar de oplossing voor dat probleem — anders zouden ze niet aan het Googlen zijn geslagen.

En wat jij hebt — is de oplossing voor hun probleem — anders zouden ze niet op je website zijn beland.

Het is een open deur — zelfs een wijd openstaande deur — maar…

Door duidelijk te beschrijven…

  • jouw doelgroep: voor wie zijn jouw diensten en producten specifiek bedoeld
  • het probleem van je doelgroep: waarom en waarnaar zijn ze op zoek
  • de oplossing voor je doelgroep: wat ga jij concreet doen om hun probleem op te lossen en hoe ga jij dat doen
  • welke dienst, in welk format, bied jij specifiek aan: waarmee kunnen zij van hun probleem afkomen

…hoe blijer je de bezoekers van je website maakt. (en ook Google, maar dat is een beerput voor een ander moment).

Bezoekers willen niet zoeken naar wat je ongeveer doet. Zij willen precies weten wat je doet, waarom je het doet, hoe je het doet en wat zij als resultaat hebben als je wat bij je kopen.

Als jij nu denkt… “Jaaaa Juud, jeemig wat een klus maar ja, je hebt wel gelijk… ik moet echt aan de bak” gebruik dan mijn On-Demand Masterclass en Content Werkboek als uitgangspunt.

En als je het al een keer hebt gedownload — ga het dan nu ook echt gebruiken.

Het helpt je — in detail — met het uitvogelen van wat jij voor je klanten wilt betekenen, hoe je dat gaat doen en hoe jij dat het beste op papier en op je website zet.

Echt, een uitgebreider werkboek is er niet — en dit zet echt zoden aan de dijk.

Dus, lang verhaal kort — pak het schrijven van jouw website plan en website teksten vandaag nog op. Doe het gewoon. Dan kun je door.

Dan kun jij je website lanceren.

👉 Oh en trouwens in deze video vertel ik je uitgebreid en liefdevol hoe ik tot mijn On-Demand Masterclass en Werkboek ben gekomen en waarom ik het ook zo mega belangrijk vind je dit aan te bieden.

👉 De On-Demand Masterclass bekijken en het Website Content Werkboek aanvragen doe je hier.

Pak je er even een bakkie bij? Of wat sterkers? Dan zie ik je zo meteen hier en hier.

With 💖,

PS: ik help je met liefde met het bouwen van jouw fantastische website en het opzetten van je gehele Online Business. Een website die je prachtig mooi vindt, klanten aantrekt en converteert en een online business waar jij dolgelukkig mee bent en waar je trots op bent. Ik laat je graag zien welke volgende stappen je met mij kunt nemen.

Ik heb een aantal manieren om samen te werken;

Wil je je website helemaal zelf maken? Dan is DREAM & FETCH op je lijf geschreven. Jij maakt je website helemaal zelf, van A-Z en met alles erop en eraan — middels mijn video instructie.

Wil je je website deels zelf maken en deels laten maken? Dan is MOVE & SHAKE de perfecte keus. Dit is namelijk een 50/50 combinatie van met mij samenwerken en zelf werken.

Wil je je website geheel laten bouwen? Dan is RELAX & CHILL perfect voor jou. Ik bouw jouw volledige op maat gemaakte website — start to finish en jij krijgt een (online) trainingsdag waarin ik je leer hoe je met je eigen website kunt werken.

Wil jij je Online Business op de rit zetten of verder uitbouwen maar loop jij vast? Werk dan samen met mij — met INSPIRE & FLY en met laser focus — aan een compleet actieplan om jouw online business op te zetten, verder uit te bouwen en alles op die enorme to-do lijst af te vinken

You Pick, You Choose. We werken op de manier die het beste bij je past — en jij krijgt heerlijke website en business vrijheid.

Clickto unlock!