Mysterieuze emails in je email funnel, nee!

Leuk dat je er bent! Ik ben Judith Bierhuizen en ik help (startende) ondernemers + coaches met het zelf maken van hun website. En ik leer hen ook precies hoe zijn hun website zelf helemaal kunnen aanpassen + aanvullen.

Mysterieuze emails in je email funnel, nee!

Ik wil het graag eens uitgebreid hebben over herkenbaarheid van emails in een (geautomatiseerde) email funnel serie!

Een email funnel serie is de reeks van emails die je abonnees van jou ontvangen nádat ze zich hebben ingeschreven voor jouw gratis weggever of je nieuwsbrief of je inspiratie emails.

Ik ga hier even vol passie aandacht aan besteden. Wat is er gebeurd met headers in emails? Waar zijn ze gebleven? Waarom worden er email funnel emails en hele campagnes uitgestuurd aan onze nieuw verworven abonnees zónder header… gewoon alleen de platte tekst en als handtekening een voornaam!!!!

Geen huisstijl, geen herkenning, geen.. niks! Wie heeft dat verzonnen, wie is daarmee begonnen + waarom apen we het allemaal na?

Ik weet het! Je hoort overal dat we nieuwsbrieven geen nieuwsbrieven meer mogen noemen, dat we emails moeten schrijven alsof we BFF’s zijn en we lekker onszelf moeten zijn. Deels mee eens!

Ik ben het er zéker mee eens dat we qua schrijfstijl moeten zijn en blijven wie we zijn. We hoeven onszelf niet anders voor te doen dan wie we zijn. Maar, ook al zitten we online, ook al is er veilige afstand, je hebt een bedrijf en jij bent er de CEO van.

Dus, jouw merk en stem moeten doorklinken in je mails. Jouw stijl + brand moet er vanaf springen. Het moet eigenlijk in een oogopslag duidelijk zijn wie jij bent, van welk bedrijf je bent, wat je te bieden hebt + wat je komt doen.

Freebies, gimme more

Natuurlijk schrijf ik me ook steeds weer in voor allerlei leuke freebies. Ik ben nieuwsgierig naar wat mijn concullega’s aanbieden, dus ik ben ook van de partij.

Maar waar ik dan met m’n pet niet bijkan is dat ik dan een email serie ontvang waarin ik:

  1. ten eerste niet kan zien van WIE het komt
  2. en ten tweede waar ik me ook echt niet meer van kan herinneren WAAROM ik deze krijg! Waar heb ik me voor ingeschreven? Ik zie geen foto, geen herkenningspunt en soms ontvang k niet eens de gratis weggever. Alleen een aftiteling… veel liefs van …..

En dan denk ik…  WIE is deze persoon? Ik ken deze persoon niet! En WAT heb ik van deze persoon ontvangen?

UN-SUB-SCRIBE! En dat is zoooo jammer, want wellicht WEET deze persoon heel veel, is hij of zij heel LEUK + heeft hij of zij veel te BIEDEN.

Doe je lezers en jezelf een lol

Doe je lezers en jezelf een lol. Maak een mooie, leuke, gezellige header voor in je emails, waar jouw gezicht op staat. Want we willen namelijk zien hoe je eruit ziet. Opgemaakt, niet opgemaakt, geschoren, niet geschoren. We willen zien hoe jij er over het algemeen, en het liefst herkenbaar, uitziet!

Dan kan je lezer gelijk zien van wie de email komt en zeggen ze “oh ja, dat is een mail van Judith! Van www.judithbierhuizen.nl! Die van dat Online Webbouw Programma!!! Die is goe-hoed!!

En, zet onderaan de email je volledige naam, je bedrijfsnaam en wat je met dat bedrijf doet en wat je aanbiedt, zodat je lezer die connectie ook kan maken.

Ook handig

En dan is het ook nog handig om ook nog ergens in de email te verwerken wat ze van jou hebben ontvangen en waarom je ze weer een email stuurt.

Dan is het duidelijk en is de kans dat je lezer bij je blijft al vele malen groter dan wanneer je vanaf dag 1 een karige email schrijft, zonder header en zonder fatsoenlijke naam.

Je hebt een bedrijf. Je hebt een huisstijl, je hebt een stem en een doel. Dan hoef je toch geen mysterieuze emails te versturen. Ik vind het juist een aanwinst om jezelf te laten zien op een manier die past bij jou en jouw bedrijf. Dan weten je lezers direct wie jij bent en wat ze van jou kunnen verwachten.

Zo, die is eruit…

Ik wil er nog wel even vermelden dat er wel (een paar) uitzonderingen zijn. Er is een klein aantal personen die ik volg… ik bedoel… écht volg… op de voet! En waarvan ik alle emails volledig lees en verslind. Al sturen ze er 10 op een dag.

Sommige van hen hebben emails zonder header en die worden toch door mij gelezen.

Waarom? En waarom bij hun wel? Zij hebben al zoveel waarde gegeven en het zijn ook de onderwerpen waar ik tot op mijn botten in geïnteresseerd ben. Deze personen zijn vaak al wat langer bezig en hebben een grotere lijst volgers. Maar dan heb ik het over een klein aantal ondernemers die dit kunnen doen en er echt mee weg kunnen komen.

Maak niet de fout onzichtbaar te zijn

Maak niet de fout onzichtbaar te zijn in je mails. Want zolang wij niet wereldwijd bekend zijn, zullen we echt aan onze herkenbaarheid moeten blijven werken.

En dat is niet erg, doe wat JIJ moet doen om gezien te worden en zorg ervoor dat je lezers zich niet vroegtijdig uitschrijven gewoon omdat ze niet weten en niet goed kunnen zien wie je bent! Want dan missen ze ook al het moois wat jij te bieden hebt.

Emails zonder header versturen kunnen we altijd nog doen zodra we wereldwijd bekend zijn!

Ik ga het hier bij laten. Tot de volgende blog + podcast. En wil jij je website zelf maken, dan nodig je van harte uit om te kijken of mijn online webbouw programma, Design, Creëer & Lanceer wat voor je is. Dan maak jij in 8 weken jouw website van A-Z met alles erop en eraan!

Fijne dag verder!

Samen met mij werken aan jouw website

Gratis training - Website plan + teksten schrijven zonder gedoe - Website maken - Judith Bierhuizen Webdesign
Jouw website van droom naar realiteit - Website maken - Judith Bierhuizen Webdesign
Webmaster van je eigen website - Website maken - Judith Bierhuizen Webdesign