Deze blog is óók te beluisteren als podcast — dat doe je hieronder.

Heb jij een duidelijke aftiteling — oftewel een Call to Action?

Wat veel ondernemers vergeten is om op élke pagina van hun website een duidelijke aftiteling — een Call to Action — te plaatsen.

En dat is echt een mega gemiste kans.

Tegen mijn klanten zeg ik altijd dit; er zijn bezoekers op je website en wat wil jij dat je zij op jouw website doen?

  • Wil je dat ze contact met je opnemen?
  • Wil je dat ze iets van je downloaden?
  • Wil je dat ze iets van je kopen?

Wat wil je dat de volgende stap is die zij gaan nemen — en maak het dan duidelijk en makkelijk voor hen om die stap te nemen. Dat vinden ze namelijk heel fijn.

Wat ik (te) vaak zie is dat bezoekers op een web/salespagina belanden, zij een hele lap tekst lezen, ze het ook interessant vinden, zij ook willen kopen, zij vervolgens aan het einde van de pagina komen en dan… NIKS, NOPPES, NADA.

Hun pad loopt dood…

Er staat geen naam, er staat nergens waar ze contact kunnen opnemen, er staat geen link of button waar ze op kunnen klikken — laat staan dat ze iets kunnen kopen.

Ze moeten dus eigenlijk zelf uitzoeken wat nou de volgende en logische stap is.

En dat kan natuurlijk niet — en dat gaan ze ook echt niet doen. Met als gevolg; ze zijn weg voordat jij in de gaten hebt dat ze er waren.

Had ik al gezegd; MEGA gemiste kans?

In een gat vallen

We kunnen onze bezoekers niet aan hun lot overlaten en ze in een gat laten vallen aan het einde van een webpagina, blog — of erger — aan het eind van een salespagina.

Waar heb je anders een website met alle info en diensten voor? Dat ding is er toch om bezoekers te informeren en je te helpen je trajecten en producten aan hen verkopen.

Dan laat je je bezoekers toch niet aan hun lot over.

Winkel

Stel dat je bij een winkel bent. Je hebt een baal kledingstukken in je handen. Je bent helemaal happy met je nieuwe vondsten — loopt naar de kassa om af te rekenen en er komt niemand.

En hoe vaak je ook heen en weer loopt en ‘achter’ kijkt of er wellicht een paar mensen liggen te maffen of koffie zitten te leuten… er komt niemand.

Dan gooi je die baal kleding toch in no time op de balie en dan ga je toch lekker naar de winkel waar ze wél voor je klaarstaan, ze je oprecht vertellen hoe geweldig alles je staat én ook nog eens netje met je afrekenen.

Want daarom ben je toch in die winkel.

En JIJ bent toch eigenlijk ook een winkel; een winkel op het internet.

Een winkel vol met prachtige trajecten en producten die het zo waard zijn om gekocht te worden.

Maar dan moet jij wel aangeven WAAR er gekocht en afgerekend kan worden.

Snappie.

Dus, mijn (vriendelijke doch dringende) advies is om aan het einde van élke pagina — of het nou een ‘gewone’ pagina, een salespagina of blogartikel is — een duidelijk aftiteling te zetten met daarin een duidelijke Call to Action — een duidelijke oproep tot actie;

  • Klik hier om…
  • Betaal hier…
  • Ga hierheen om…
  • Meld je aan om…
  • Bel me om…
  • Download hier…

En het uitgangspunt voor een CTA is; wat wil JIJ dat je bezoeker gaat doen als volgende stap en geef hen letterlijk de KANS dat te doen. Dat kan heel simpel met een link naar een contact formulier, een link naar een download of met een link of button met een betaal optie.

Maak ervan wat voor jou en jouw ondernemerschap belangrijk, wenselijk en passend is. En dat hoeft ook niet voor altijd en voor alle pagina’s en blogs hetzelfde te zijn. Je kunt het aanpassen wanneer je wilt, waar je het wilt en hoe vaak je het wilt.

Ik heb zelf op élke (ja, élke) pagina van mijn website een super duidelijke Call to Action staan — meerdere zelfs. Want wanneer iemand op mijn website komt dan koester ik ze. Ik wil dat ze bij me blijven en ik wil dat ze IETS doen;

  • een weggever downloaden
  • een salespagina bezoeken
  • een blog lezen of podcast beluisteren
  • contact opnemen
  • en het liefs; een traject aankopen.

IETS!

Want wanneer ze me aanvullend op andere plekken horen, lezen en/of zien dan is de kans vele malen groter dat ik ‘blijf plakken in hun gedachten’ en dat ze bij mij terugkomen om een samenwerkingstraject aan te gaan.

En dat is wat ik wil.

Geen Call to Action plaatsen is wat mij betreft gewoon geen optie — laat ze op z’n minst (op z’n minst) contact met je opnemen.

En — mijn Call to Action lees je in de PS!

With 💖.

PS: lijkt het je gaaf de volgende stap te nemen, je website samen met mij te bouwen en te leren hoe jij met je website kunt werken — zodat jij jouw klanten jouw betrokkenheid, jouw ondersteuning, jouw enthousiasme én het beste resultaat kan geven.

Dan past mijn Webbouw Traject MOVE & SHAKE goed bij jou.

MOVE & SHAKE is mijn unieke webbouw samenwerkingstraject; we bouwen je gehele website — samen. Met webpagina’s én salespagina’s mét alle teksten, blogfeed met blogs/podcasts tot een mooie gratis weggever met een nieuwsbrief/email funnel die er toe doet én met alle zaken die jij nu — en zelfs in de nabije toekomst — online nodig hebt.

Kijk maar eens hier — dan lees je precies:
  • wat je allemaal krijgt
  • wat we allemaal gaan doen
  • en hoe we het doen

En je kunt je daar natuurlijk ook aanmelden.

En heb je aanvullende vragen over MOVE & SHAKE — stuur me dan een berichtje.

Laat je inspireren!