Ik heb een nieuwe sales-funnel ingezet — en waarom jij dat ook zou moeten doen.
Ik heb een nieuwe sales funnel ingezet. Mijn ‘oude’ sales funnel was geen slechte funnel — maar ik stond er niet voor de volle 100% achter.
Ik had die funnel omdat mij was verteld dat als ik het op deze manier opzette en daarvoor specifiek geschreven content gebruikte, dat ik het felbegeerde 6-figure income zou kunnen halen.
Ik heb — ondanks die 6-figure income funnel — [nog] geen 6-figure income.
Met de nadruk op nóg, want dat gaat wel komen.
🤞
Maar de realiteit is dat een 6-figure income tijd nodig heeft, dat je daar wat voor moet doen en ook wat voor op moet zetten.
En dat gaat niet gebeuren door het gechargeerde succesverhaal van een ander te kopiëren.
Een goede sales-funnel kan ik zeker wel waarderen. We zijn ondernemers en geen filantropische instellingen — dus die sales-funnel, die hoort er echt bij.
Maar ik ben inmiddels wel allergisch voor funnels met die 13 in een dozijn, quasi non-sales-achtige teksten en die een soort van angst aanjagen — en FOMO opleveren.
Dat wil ik gewoon niet. Ik wil niet dat je met mij samenwerkt omdat ik je angst inboezem.
🧙
Ik wil dat je met me samenwerkt omdat je mij leuk vindt, ik je echt kan helpen en jij vertrouwen in me hebt.
Kijk, ik ga ook niet net doen alsof het me helemaal niets kan schelen of je nou wel of niet met me werkt.
Natuurlijk wil ik niét dat je in de armen van een van mijn conculega’s vliegt. Ik wil liever dat je in mijn armen vliegt en met mij je website gaat bouwen; een mooie, krachtige en persoonlijke website die speciaal en specifiek voor jou is gemaakt. Want ik wil blijven werken en mijn bedrijf in stand houden.
Maar wat ik óók wil is dat jij dolgelukkig bent met je website — en dat jij een website hebt die je kick-ass mooi vindt, die klanten aantrekt en converteert en die je zelf kunt onderhouden. Een website die je met trots op het internet hebt staan.
En als er één ding is wat ik goed kan is het dát wel!
🤩
Maar nog even terug naar mijn funnel.
Mijn oude funnel — die ik had geschreven zoals de guru’s het voorschrijven — deed geen reet voor me en ik voelde me er zelfs oncomfortabel bij.
🥴
Mijn nieuwe funnel – die ik gewoon uit m’n hart hebt geschreven, die alles behalve perfect is, die lange lappen tekst bevat en die ook — na 20 jaar USA — best wel een spelfoutje en rare zinsopbouw heeft hier en daar…
… die funnel is van mij en hoort bij mij…
💖
En ik zeg het je… ik had het véél eerder moeten doen.
En wat ik je ook zeg… jij ‘moet’ dat ook gaan doen.
En natuurlijk weten we het — en is het zelfs een open deur… maar…
… we moeten veel meer in ons eigen schrijfvermogen geloven en zo veel als mogelijk vanuit ons buikgevoel schrijven.
Zoals we zijn — nu — in ons ondernemerschap — van nu — beginnend of mega ervaren.
Tuurlijk — met een passende titel en onderwerp, duidelijke alinea’s, punten en komma’s en in zo veel mogelijk leesbaar Nederlands.
Maar wel altijd vanuit wat wij zélf willen uitdragen en op de manier die bij óns past — zoals we op dat moment zijn.
Want dat mag en dat kan.
Gewoon schrijven op onze eigen manier en met onze eigen woorden. Want dat is per definitie — waar we in ons ondernemerschap ook staan — altijd het krachtigst.
En wanneer we een sales-funnel inzetten die ons eigen bedrijf representeert — dan is het ook niet meer dan logisch dat we onze eigen verhalen daarin delen.
En niet die van een ander…
Want dan kan iemand nooit een goed en eerlijk beeld krijgen van wie we zijn, wat we doen en waar we voor staan.
Maar even terug naar die funnel; als je nu zoiets hebt van “ik wil die funnel wel zien” — en niet om te kopiëren maar om te inspireren. Meld je dan gewoon aan voor mijn kick-ass gratis wegever waar deze funnel aan vast zit. Je ziet dan het héle verloop van mijn nieuwe funnel én je krijg mijn Gratis On-Demand Masterclass en Website Content Werkboek in je inbox.
Deze Masterclass + Werkboek is een fantastische tool voor jou om je te helpen met een solide website plan en goede website teksten — zodat jij precies weet wát je website voor jou kan gaan doen, wélke teksten je moet schrijven + hoé jij dit alles het beste kunt aanpakken.
2 vliegen in één klap.
With much 💖,